سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استانداردهای سیم کشی ساختمان

7-3- پیمانکار می بایستی در تمام مراحل کار در کارگاه حاضر بوده و در غیاب خود نماینده تام الاختیار ذیصلاح با اطلاعات فنی مورد نیاز که مورد تأیید کارفرما نیز باشد حضور داشته باشد. 9-6- در مواردی که لوله ها در کف نصب می شود حداقل فاصله از روی لوله تا سطح تمام شده باید سه سانتی متر باشد. 8-15- کلیه هادی هایی که به جعبه تقسیم یا جعبه کشش وارد می شود باید در برابر ساییدگی حفاظت شود، به این ترتیب که برای حراست پوشش عایق سیم ها، در محل ورود هادی، یا اتصال لوله به جعبه تقسیم، و مانند آن باید یک بوشن فیبری و یا برنجی نصب شود مگر اینکه معادل آن در ساخت جعبه در نظر گرفته شده باشد. اما درمجموع بهتر است بهجای در نظر گرفتن پروژهای که کامل و درعینحال بسیار گران باشد، پروژهای را مدنظر قرارداد که به مهمترین موارد میپردازد. تیم برقکاری در سه مرحله تاسیسات برق ساختمان را اجرا می کنند. رشته برق نیز مانند بسیاری از رشته های زمینه صنعت بر مفاهیم فیزیکی و اصول ریاضیات استوار است و هرچه هنرجویان بهتر این مفاهبم را درک کنند ، میتوانند موفقیت بیشتری کسب کنند. چراغی که در ضلع شمالی حیاط قرار گرفته را می توانیم با استفاده از یک کلید یک پل روشن کنیم.

آموزش برق ساختمان

8-6- تعداد خم ها، در مسیر لوله کشی بین دو نقطه اتصال مکانیکی مانند دو جعبه (اعم از جعبه تقسیم و یا جعبه کلید و پریز) و یا یک جعبه و یک بوشن و یا دو بوشن در صورتی که تعداد خم ها از چهارخم 90 درجه (مجموعاً 360 درجه) بیشتر گردد باید از جعبه کشش (pull box) استفاده شود. 8-17- در موارد اتصال لوله به جعبه در صورتی که از بوشن یا مهره قفلی استفاده شود جعبه های مدور نباید به کار برده شود. 8-1- تمامی لوله کشی های برق باید از تابلوی برق مربوط شروع و به جعبه تقسیم یا جعبه کلید و پریز ختم شود، بدین معنی که باقی گذاردن سر لوله به طور آزاد و یا استفاده از سرچپقی برای ختم لوله مجاز نیست. 8-22- کلیه مجاری و لوله هایی که به جعبه های تقسیم و یا کشش، تابلوها، کابینت ها، و مانند آن ختم می شود. همچنین میتوانید قلقهای بررسی سایر بخشهای یک ساختمان، نظیر موتورخانه، لولهکشی، استخر و جکوزی و سایر تأسیسات را نیز یاد بگیرید تا با استفاده از آنها بخشهای مختلف خانهای که قصد دارید بخرید یا اجاره کنید مورد بررسی قرار دهید. سیمهای دکمهی جدید را به ترمینال بپیچید، انتهای آن را با کمک انگشت خم کرده و زیر پیچ ترمینال قرار دهید.

85- ارتفاع نصب چراغ های دیواری حداقل 220 سانتی متر است.

زیرا اتصالات شل، جریان را محدود کرده و با گذشت زمان باعث اتصالی و آتشسوزی میشوند. حفاظ آکاردئونی پارکینگی فضای کمی را اشغال کرده و مناسب پارکینگ های شخصی و عمومی است. همچنین برق کار باید بتواند در ارتفاع به راحتی کار کرده و توان بدنی خوبی داشته باشد. 85- ارتفاع نصب چراغ های دیواری حداقل 220 سانتی متر است. 9-3- تمامی جعبه های تقسیم، کشش و کلید و پریز باید به گونه ای نصب شود که لبه خارجی آن با سطح تمام شده دیوار کاملاً هم سطح و تراز باشد. برای تمام روشنایی ها در چاله آسانسور و اتاقک موتورخانه باید از 3 رشته سیم نمره 1?5 استفاده کنید. پلانی که نقشه کشی برق را بر روی آن پیاده می کنیم یک ساختمان 5 طبقه است و ما در این جلسه قصد داریم پلان روشنایی را برای پارکینگ ترسیم کنیم. علاوه براین، دانشجویان در طی تحصیل در دوره کاردانی، مهارت هایی مانند ممانعت از حوادث (شامل مهارت های واکنش به سوانح برقی، محفوظ نگه داشتن محل کار از حوادث برقی و مهارت نجات جان برای موقعیت های اضطراری)، یاد گیری اصول کار ژنراتورها و تجهیزات ( شامل شناخت فاکتورهای برق در مدارهای موازی و سری) و اشنایی با طرح ها و علایم برقی ( شامل استفاده از تجهیزات برقی و کشیدن طرح های تکنیکی) و تحلیل سیستم های برقی (شامل گزارش سیم کشی و دانش عملی تغییر و استفاده از نیروی برق) را کسب میکنند.

نقشه برق کشی ساختمان یک طبقه

یکی از مهم ترین بخش هایی که در حین فرآیند ساخت و ساز باید مورد توجه قرار گیرد، سیم کشی ساختمان است. در نقشه پلان ها، باید به مکان قرارگیری تجهیزات توجه خاص داشته باشیم. 8-10- دهانه ورودی لوله هایی که از ساختمان خارج و یا به ساختمان وارد می شود باید به طریقی در برابر آب و گاز مسدود شود. 9-5- لوله های توکار باید حداقل 15 میلی متر زیر سطح تمام شده دیوار یا سقف نصب شود. 9-1- در دیوارهای بتنی برای نصب و عبور لوله های برق باید هنگام قالب بندی محل لازم در نظر گرفته شود. می بایست اتصال ها به نقاطی صورت بگیرد که از نظر استحکام دارای قدرت بالا بوده. 7-2- پیمانکار از محل کار بازدید و از کم و کیف آن کاملاً مطلع می باشد و کلیه نقشه ها و مشخصات فنی مربوط به اجرای کار را رویت نموده است و کلیه کارها را طبق نقشه و دستور کارها زیر نظر دستگاه نظارت بدون عیب و نقص انجام دهد. یک برقکار باید برای انجام وظایفش از جایی مانند تیر برق بالا برود و امکان دارد این مساله در سنین بالاتر برای او درد سر ساز شود و دچارآسیب ها جدی شوند.